Új köntösben a Margit híd kerékpárútja

Új kerékpárút burkolat a Margit hídon
A budapesti Margit híd a magyar főváros kilenc Duna-hídja közül a második legrégebbi. Az eredeti kőpillérek ma is megőrzött hídszerkezetét 1872 és 1876 között építették. A több mint 600 méter hosszú híd összeköti a budai Margit körutat a pesti Szent István körúttal. Egyedisége abban rejlik, hogy két részből áll, amelyek a Margit-sziget déli csúcsánál találkoznak, és 150 fokos szöget alkotnak. A 25 méter széles hídon két-két közúti sáv, két villamosvágány, mindkét oldalon járdák, valamint egy kerékpárút is található.
Legutóbbi, 2011-es felújítása óta a kerékpárút sérült burkolatát most ismét el kellett távolítani homokfúvásos technikával, majd a hibás részek javítását követően korrózióvédelmet alkalmaztak StoPox ZNP segítségével. Ez az epoxigyanta alapú termék kiváló tapadást biztosít vasra és acélra, megfelel a DIN EN 12944-2 szabvány szerinti C4 korróziós osztálynak, és egyaránt alkalmas beltéri és kültéri használatra. +23 °C-os átlaghőmérséklet mellett a StoPox ZNP 12 órán belül készen áll a következő réteg felhordására, míg teljesen kikeményedik körülbelül három nap alatt.
A híd északi oldalán található, több mint 1 300 négyzetméteres kerékpárút burkolásához a szakértői csapat a StoFloor Traffic Elastic TEP MultiTop rendszert választotta. Az OS 11a felületvédelmi rendszer a StoPox TEP MultiTop bevonatot és a StoPur DV 508 záróbevonatot kombinálja.
A StoPox TEP MultiTop speciális formulája, amely az epoxi és a poliuretán gyantát ötvözi, nagy kopásállóságot és fokozott dinamikus repedésáthidalási képességet biztosít. A kerékpárút R12 csúszásmentességi osztályának köszönhetően biztonságosabbá vált mind az ingázók, mind a turisták számára, különösen nedves körülmények között.
A StoFloor Traffic Elastic TEP MultiTop jelentős előnnyel bír a PU-alapú rendszerekkel szemben. Ha a záróréteg az évek során elkopik, a beágyazott szemcse továbbra is épségben marad. Ellentétben számos PU rendszerrel, az EP-PU kötőanyag nem károsodik súlyosan a mechanikai igénybevétel, nedvesség vagy UV-fény hatására. A záróréteg megújításával a rendszer élettartama minimális erőfeszítéssel jelentősen meghosszabbítható. Számos példa igazolja a rendszer tartósságát: még 20 év napi használat után is teljesen funkcionálisak maradnak a bevont felületek.
A Margit híd színterve a múltbeli mintákat követi. A kerékpárút rubinvörös záróbevonata, amelyet StoPur DV 508 anyaggal valósítottak meg, különösen alkalmas az időjárásnak és közvetlen napsugárzásnak kitett területekre. A fényes, viszkoelasztikus anyag UV-álló, időjárás- és kopásálló. A PU bevonat 8 óra elteltével már járható, és 7 nap alatt teljesen kikeményedik.
Amennyiben kérdése merült fel, keresse fel műszaki szaktanácsadónkat:
![]() |
Gallasz Tamás műszaki szaktanácsadó Hidak & Műtárgyak Telefon: +36 24 510 225 Mobil: +36 30 335 8568 E-mail: t.gallasz@sto.com Ipari műgyanta padló & Betonjavítás üzletág Terület: országos hatáskör |
A referenciához kapcsolódó termékeink:
Tulajdonságok: nagyon jó tapadás ásványi aljzatokra, minősített tapadás, és hólyagosodásmentes felület hátoldali nedvesedés esetén, légtelenítő adalékokat tartalmaz, kivitelezéskor kvarchomokkal tölthető, VOC-alacsony emissziójú
Feldolgozás: alapozóként: gumi lehúzóval és hengerrel, töltött gyantaként: fogazott glettvassal és tüskéshengerrel
Megjelenés: transzparens
Tudnivalók: a termék megfelel az EN 1504-2 szabvány előírásainak a termék megfelel az EN 13813 szabvány előírásainak
Alkalmazási terület: beltéri és kültéri használatra, padlófelületekre, ásványi alapfelületek alapozójaként, simító gletteléshez, > 0,5 mm felületi érdesség esetén, cementkötésű aljzatok kapilláris- és pórustömítése
A biztonsági és műszaki adatlapokat tekintse meg honlapunkon! >
Tulajdonságok: nagyon jó tapadás vasra és acélra, megfelel a DIN EN ISO 12944-2 szerinti C4 korrozivitási kategóriának
Szín: homoksárga, vörösesbarna
Alkalmazási terület: beltéri és kültéri használatra, korrózióvédelem vasra és acélra, acélok korrózióvédelme ragasztott szerkezeti megerősítéseknél
A biztonsági és műszaki adatlapokat tekintse meg honlapunkon! >
StoPox TEP MultiTop
Feldolgozás: rákellel/fogazott glettvassal kell felhordani, majd tüskéshengerrel kell légteleníteni
Tulajdonságok: olajokkal szemben ellenálló, üzemanyagokkal szemben ellenálló, nagy kopásállóság, dinamikus repedésáthidaló képesség
Szín: szürke
Tudnivalók: a termék megfelel az EN 1504-2 szabvány előírásainak a termék megfelel az EN 13813 szabvány előírásainak
Alkalmazási terület: beltéri használatra, kültéri használatra, járművel igénybe vehető padlóbevonat, parkolóházakba és mélygarázsokba, elsődleges hatékonyságú felületvédelmi réteg - németül hwO =, hauptsächlich wirksame Oberflächenschutzschicht - a StoCretec OS 11a.5, és OS 11b.5-1 minősített parkolóházi felületvédelmi rendszerek, repedésáthidaló rétege, a StoCretec OS 10.2 minősített felületvédelmi rendszer fedő-és kopórétege
A biztonsági és műszaki adatlapokat tekintse meg honlapunkon! >
StoQuarz 0,6-
1,2 mm
Feldolgozás: a kész keverékhez adagolható
Alkalmazási terület: töltő- és beszóróanyag EP/PUR gyantákhoz, a vonatkozó műszaki ismertető szerint
A biztonsági és műszaki adatlapokat tekintse meg honlapunkon! >
StoPur DV 508
Tulajdonságok: viszkoelasztikus, UV- és időjárásálló, kopásálló, alacsony oldószertartalmú
Megjelenés: fényes
Szín: nagy színválaszték
Tudnivalók: a termék megfelel az EN 1504-2 szabvány előírásainak a termék megfelel az EN 13813 szabvány előírásainak
Alkalmazási terület: beltéri és kültéri használatra, közvetlen napsugárzásnak kitett parkolószintekhez
A biztonsági és műszaki adatlapokat tekintse meg honlapunkon! >